دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1395 - 11:09
در دومین شورای روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران

نیازآذری: محصول همه حوزه‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید از سوی روابط عمومی‌ها شناسانده شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی را شناسایی نقاط ضعف و منفی موجود در مجموعه خود عنوان کرد و گفت: «روابط عمومی باید نسبت به تبدیل این نقاط ضعف بر نقاط قوت اقدام کند و اعضای مجموعه کارکنان و مسئولان در این راستا همکاری و مشارکت داشته باشند.»
کد خبر : 110199

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر کیومرث نیازآذری در دومین شورای هماهنگی روابط عمومی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران که در واحد نور برگزار شد با بیان اینکه روابط عمومی کاری فنی، تخصصی و حرفه‌ای است، اظهار کرد: «روابط عمومی وظیفه‌ و مسئولیتی بزرگ و پیچیده است و باید تعامل و تعادل را در مجموعه و افراد ایجاد کند.»


وی روابط عمومی‌ها را مشاور و امین مجموعه دانشگاه و مدیران آن عنوان کرد و گفت: «هیچ فرایند و فعالیت خارج از مقررات و ضوابط نباید انجام شود و به هیچ وجه منافع اشخاص بر منافع سیستم ارجعیت ندارد و مدیران روابط عمومی باید در انجام فرآیندها نظارت و دقت داشته باشند.»


نیازآذری با توجه به نظر قاطع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده بر مدیریت متمرکز و استانی گفت: «دوران فعالیت غیرمتمرکز به پایان رسیده و مجموعه مدیریتی دانشگاه به صورت متمرکز و سازمان یافته و منظم مدیریت می‌شود و روابط عمومی‌ها باید این موضوع مهم را نهادینه کنند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه محصول همه حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، مراکز رشد باید از سوی روابط عمومی‌ها منعکس و شناسانده شود، افزود: «تمام واحدهای استان باید با همکاری هم و در کنار هم برای اعتلای دانشگاه و معرفی خدمات و محصولات دانشگاه اقدام کنند.»


وی در مورد اجرای بخشنامه هدایت تحصیلی فعالیت‌های انجام شده تاکنون را مناسب و در راستای سیاست‌های مجموعه دانشگاه برای جذب و هدایت داوطلبان دانست و افزود: «صداقت، شفافیت و سرعت در تبلیغات و اطلاع‌رسانی باید مورد توجه قرار گیرد و شأنیت دانشگاه رعایت شود.»


نیازآذری، دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران را بزرگترین دانشگاه استان عنوان کرد و ادامه داد: «بیش از نیمی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان در واحدهای دانشگاهی و در فضای بالغ بر 480 هزار مترمربع فضای آموزشی، کارگاهی، آزمایشگاهی، رفاهی و ورزشی در حال فعالیت هستند که ظرفیتی بسیار مناسب است که باید بیشتر معرفی شود و این موضوع موحب رقابت صحیح و سالم خواهد شد.»


وی افزود: «قناعت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها باید در دستور کار روابط عمومی باشد و به عنوان امین و مشاور، هم نسبت به تبیین و ترویج این فرهنگ اقدام و هم نظارت و کنترل کافی داشته باشد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بر ممنوعیت برگزاری هرگونه کنسرت موسیقی و سایر برنامه‌هایی که موجب ناهنجاری اجتماعی می‌شود، در همه واحدهای استان تاکید کرد.



وی ساخت تیزر استانی، زیرنویس تلویزیونی، درج آگهی در رسانه‌های بومی در ایام ثبت نام را از راه‌های مناسب اطلاع رسانی دانست و دستور داد روابط عمومی استان نسبت به انجام این فعالیت‌ها به صورت استانی اقدام کند.


نیازآذری دستور به حضور مدیران روابط عمومی در همه جلسات اعم از شورای واحد و هیأت رئیسه و غیره داد و گفت: «روابط عمومی‌ها باید برای اطلاع از سیاست‌های مجموعه مدیریتی و تبیین و انتقال آن به استادان، کارکنان و دانشجویان در همه جلسات حضور داشته باشند.»


وی در مورد ساخت کلیپ معرفی واحدها نیز دستور داد تا همه واحدها نسبت به ساخت کلیپ معرفی واحد اقدام و برای صرفه جویی در هزینه‌ها و افزایش کیفیت محصول تولیدی با هماهنگی دفتر روابط عمومی استان اقدام کنند.


رئیس واحد ساری، ساها را ظرفیتی مناسب و درآمدزا عنوان کرد و گفت: «اقدام روابط عمومی استان در تهیه کتابچه سامانه استانی بسیار خوب بوده است و واحدهای استان در راستای معرفی این سامانه و خدمات آن از ظرفیت‌های اطلاع رسانی اقدام کنند و دفتر روابط عمومی استان نیز برای اطلاع رسانی در استان از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها اقدام کند.»


در ابتدای این جلسه نوید محسنی مدیر روابط عمومی واحد مرکز استان و دبیر شورا گزارش کاملی از فعالیت‌های انجام شده واحدهای دانشگاهی در مورد اجرای بخشنامه هدایت تحصیلی، اجرای مصوبات اولین شورای روابط عمومی، تدوین کتابچه ساهای استانی، هدایت دانشجویان به سمت مراکز رشد و معرفی محصولات مراکز رشد ارائه کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب